2013. jan. 23.

Gingham a falon








Nem elírás, hanem a kockás minta neve a gingham.
Biztosan van, aki az anyatejjel szívta magába ezt a szót, de lehetnek mások akik csak vichy mintaként becézgetik.

Egy délután bekattant, hogy kockás fal kell a nappaliba.
Olyan, mint a kockás abrosz, csak sárga.
Az első kör, az hogy keresek ugye kockás tapétát.
Eszméletlen sok időt bújtam a netet, de ez a fajta minta nem létezik sárgában tapétaként.
Gondoltam ez valami tévedés, elmentem egy normál tapéta boltba.
Az eladó néni először közepesen unottan keresgélt, aztán ő is belebolondult. 
Átnéztünk kb 200 katalógust, de tényleg nincsen.
Elképzelhető, hogy dizájn tapéták közt lenne, de ez a műfaj nem érdekel. 
Drága, és várni kell rá. 
Nekem meg MOST KELL!

Aztán persze felmerült a tapéta nyomtatás, kaptam is nagyon baráti árajánlatot, de addigra fejben tovább léptem.
Tök véletlen kezembe akadt egy könyvem, a kockás mintákról :) nem is emlékeztem, de szuper!
Onnan tudom, hogy gingham a gingham, és ott találtam azt a fajtát, ami legjobban megfogott:

Amiért elvetettem a tapétát az az, hogy miért is ne festhetném a kockás mintát.

Inspirálódtam a világon mindenhonnan:

http://www.calfinder.com/blog/bathroom-remodel/trendy-clawfoot-tubs/

http://michaelpenneystyle.com/2011/06/23/painted-gingham-dining-room/

Csak azt nem tudtam elképzelni, hogy ha csak egy telt színnel festek, akkor hogyan lesz a keresztmetszetnél sötétebb a szín? Elvileg ott egy réteggel több lesz csak. A falon lazúrt meg nem próbáltam, azért ez elég nagy projekt, hogy ezzel nem most fogok kísérletezni.


http://www.edytaandco.com/2012/07/how-to-paint-gingham-checked-walls/

Végül megtaláltam!!!!!!!!
Szerintem szuper! 100%kézimunka.
És nem kicsit szívatom magam.

http://cargocollective.com/hazelmeyer/Walls-to-the-Ball-St-John-s

A nappali fala az eredeti terv, de azért találtam Galina szobájában is egy üres részt, ami jó gyakorlásnak.








Elkészültek a teli 10 x 10cm-es kockák, én meg szépen leszedtem a ragasztót.
Csak azért nem kaptam idegösszeomlást a végeredménytől, mert számítottam rá.


Jó ez a papír ragasztócsík.... csak nagyon görény is tud lenni. 
Nem tudom másnak is,  vagy csak én vagyok béna, de szinte mindig visszaszedi picit.



Amúgy meg nem is baj, olyan rég gletteltem, már féltem hogy kijövök a gyakorlatból.


 Közben erősen sokat morfondíroztam azon, honnan eredhet a közkedvelt szopóroller kifejezés... volt időm rá bőven.



Másfél nap alatt csak elkészült.
Azért alszom egyet mielőtt nekiesnék a kétszer ekkora nappali falnak....


..... meg még nem tudom eldönteni imádom e, vagy a sok hűhó esete.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése